Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2008

Ο κακός μας ο καιρός

Το Σαβ-κο που μας πέρασε, πολλά είδαμε, πολλά ακούσαμε και πολλά ζήσαμε από τις ακραίες όπως τις ονόμασαν οι ειδικοί καιρικές συνθήκες. Βαρύγδουποι τίτλοι, όπως «πολικό ψύχος», «στην κατάψυξη όλη η Ελλάδα» κλπ, ακούστηκαν από τα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις. Βλέπαμε τους ανταποκριτές να είναι μούσκεμα και σε κάποιες περιπτώσεις μόλις που να φαίνονται από το χιόνι, στην προσπάθειά τους να μας κάνουν να βιώσουμε όσο το δυνατόν πιο έντονα αυτό που συνέβαινε.

Τι μας έμεινε όμως από όλα αυτά, τι εμπεδώσαμε;

Ότι ο κρατικός μηχανισμός για πρώτη φορά ήταν σε πλήρη λειτουργία. Είδαμε τους πάντες σε πλήρη ανάπτυξη νυχθημερόν και να προσπαθούν για το καλύτερο. Υπουργεία, δήμοι, νομαρχίες, πυροσβεστική, αστυνομία, νοσοκομεία, ΕΚΑΒ, όλοι. Συγχαρητήρια σε όλους τους συνανθρώπους μας, που κάτω από τέτοιες συνθήκες εργάστηκαν με αυταπάρνηση για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο. Μπράβο. Πάντα τέτοια.


Ότι οι κερδοσκόποι βρήκαν την καλύτερή τους! Οι αυξήσεις στα τρόφιμα και κυρίως στο πετρέλαιο θέρμανσης μυστηριωδώς εντείνονται σε περιπτώσεις κακοκαιρίας. Σου λέει ο άλλος, τι θα κάνεις δεν θα ψωνίσεις; Θα ψωνίσεις, πλήρωσε λοιπόν παραπάνω, για να εξομοιωθεί η ταλαιπωρία που υφίσταται ο έμπορος από το κρύο! Εδώ πρέπει το κράτος να επέμβει δραστικά και να αποτρέψει με αυστηρά μέτρα τέτοιου είδους φαινόμενα. Να αφαιρεί ας πούμε την άδεια από τέτοιους ασυνείδητους συμπολίτες μας.


Ότι η κακοκαιρία εκδηλώθηκε κυρίως στη νότια Ελλάδα, η οποία εκ των πραγμάτων είναι απροετοίμαστη να αντιμετωπίσει μεγάλες χιονοπτώσεις και πάγους όπως η βόρεια, που είναι συνηθισμένη σε χιόνια, κρύο, αποκλεισμούς κλπ. Ακούσαμε, ότι τα αστικά στην Αθήνα δεν κινήθηκαν, γιατί δεν έχουν χειμερινά λάστιχα. Δεν κατάλαβα γιατί να μην έχουν! Απλά γιατί θα πρέπει κάποιος να τα βάλει κι αυτό σημαίνει κόστος. Ξέρετε τι είναι να πρέπει να αλλάξεις τα λάστιχα ενός λεωφορείου 2 φορές το χρόνο, μια τη χειμερινή και μια τη θερινή περίοδο; Μεγάλη υπόθεση. Θα πρέπει σιγά – σιγά να τους γίνει συνήθεια, γιατί κάθε χειμώνα θα υπάρχουν δύο τρεις περιπτώσεις, όπως η προχθεσινή που θα είναι απαραίτητα. Το τραμ σταμάτησε γιατί τα κλειδιά δεν ήταν θερμαινόμενα! Όταν το έφτιαχναν, έκαναν οικονομία φαίνεται… Το Ελ-Βενιζελ έκλεισε, γιατί έπιασαν χιόνι οι διάδρομοι προσγείωσης. Γιατί να μην είναι θερμαινόμενοι, όπως στα περισσότερα κεντρικά αεροδρόμια του εξωτερικού;


Ότι παρά τις εκκλήσεις να περιορίσουμε τις μετακινήσεις μας, πολλοί ασυνείδητοι οδηγοί, έβγαιναν με τ’ αυτοκίνητά τους χωρίς αλυσίδες με αποτέλεσμα να ακινητοποιούνται και να κλείνουν οι δρόμοι. Επίσης πολλοί ήταν αυτοί που ναι μεν είχαν μαζί τους αλυσίδες, αλλά δεν ήξεραν πώς να τις τοποθετήσουν! Αποτέλεσμα: ένα χωρίς προηγούμενο κομφούζιο στο κέντρο της Αθήνας! Και το καλύτερο, έκαναν και παράπονα, γιατί η κρατική μηχανή απουσίαζε και αποκλείστηκαν. Ναι, δεν το ξέραμε να τους διαθέσουμε από ένα ατομικό εκχιονιστικό να μην ταλαιπωρούνται!

Το θετικό από την όλη υπόθεση είναι ότι με τα κρύα θα ψοφήσουν τα μικρόβια και θα καθαρίσει κατά κάποιο τρόπο ο αέρας της Αττικής που δεν είναι και από τους καλύτερους. Εκείνο που θα πρέπει να περιμένουμε στο μέλλον είναι όλο και περισσότερα έντονα καιρικά φαινόμενα προς τα νότια. Ας είμαστε περισσότερο εφοδιασμένοι, ώστε να είμαστε σε θέση να αντέξουμε χωρίς πρόσβαση, ή χωρίς ρεύμα για μια δυο μέρες. Θα μας βγει σε καλό!


1 σχόλιο:

Τάσος Ραντζάκης είπε...

Όντως ο κρατικός μηχανισμός λειτούργησε άψογα.
Και έχετε δίκιο σε όσα λέτε για το πετρέλαιο, αλλά γιατί δεν αναφέρεστε και στις ακριτικές περιοχές ( όπως πχ. η Φλώρινα), που θα έπρεπε κανονικά να λαμβάνουν οι κάτοικοι το επίδομα πετρελαίου, καθώς τους 6 μήνες ζουν υπό καθεστώς ψύχους.
Όσο για τους ασυνείδητους οδηγούς, ένα μόνο έχω να πω και να σωπάσω: έλληνες, φίλε μου. τι περιμένεις; Λυπάμαι πραγματικά...