Σάββατο, 1 Μαρτίου 2008

Επάγγελμα….Αντικριστής

Ακούσαμε όλοι με ενδιαφέρον την μεγάλη επιτυχία παράκαμψης του τραπεζικού συστήματος ασφαλείας της Γαλλικής Soc-Gen, (Societe Generale) από τον μόλις 31 ετών υπάλληλό της Ζερόμ Κερβιέλ, ο οποίος κατάφερε επί ένα χρόνο να ξεγελάει το σύστημα ελέγχων και εκκαθάρισης της τράπεζας και να διαπράξει τη μεγαλύτερη απάτη στην ιστορία στα χρηματιστηριακά δεδομένα.

Το ύψος της ηλεκτρονικής αυτής απάτης ανήλθε σε 4,9 δις Ευρώ και σχολιάστηκε και από τον ίδιο το Σαρκοζί. Μπιν Λαντεν του χρηματιστηρίου τον χαρακτήρισαν πολλοί. Η Wikipedia του έχει αφιερώσει σελίδα. Τα διεθνή ΜΜΕ, αλλά και πολλά στελέχη της ίδιας της τράπεζας, αποκαλούν τον Κερβιέλ ως διάνοια, αφού κατάφερνε να αποκρύπτει θέσεις παίζοντας με τα παράγωγα του χρηματιστηρίου και ταυτόχρονα να ξεγελάει πέντε επίπεδα ασφαλείας της τράπεζας για έναν ολόκληρο χρόνο!

Αρχικά η κίνηση αυτή απέφερε κέρδη στην τράπεζα, αλλά όταν αποκαλύφθηκε η απάτη και αυτές οι θέσεις αποδεσμεύτηκαν τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου, (μαύρη Δευτέρα όπως ονομάστηκε για τα Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια), κόστισε συνολικά στην Soc-Gen 4,9 δις Ευρώ. Οι «διορθωτικές» κινήσεις της Soc-Gen για την αντιστροφή αυτών των θέσεων οδήγησε τα Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια σε ελεύθερη πτώση και ανάγκασαν ως και την Αμερικανική FED να μειώσει κατά 0,75% τα επιτόκια!

Το πιο ωραίο είναι ότι ο Κερβιέλ δεν το έκανε για λόγους προσωπικού πλουτισμού, διότι όπως αποδείχτηκε αργότερα δεν αποκόμισε οφέλη, αλλά από αντίδραση στο τραπεζικό σύστημα. Δεν έφερε πτυχία οικονομικών, μαθηματικών ή πληροφορικών πανεπιστημίων. Απλά «το είχε» όπως λέμε.

Η θέση που είχε στην τράπεζα ήταν αυτή του αντικριστή. Τι είναι όμως ο αντικριστής. Το ακούμε το ξανακούμε και δεν μας το εξηγούν να το καταλάβουμε όλοι. Τρία είναι τα βασικά αντικείμενα ενός αντικριστή:
  1. Η επικοινωνία με τους πελάτες και η προετοιμασία των εντολών τους για τη συνεδρίαση του χρηματιστηρίου.
  2. Η εισαγωγή των εντολών των πελατών στον Η/Υ πριν και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και
  3. η εξαγωγή από τον Η/Υ όλων των στοιχείων που αποτελούν πληροφορίες για την υπηρεσία που εργάζεται μετά τη λήξη της συνεδρίασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: